phone 510 857 765 | dzidziowelove@gmail.com

Co można jeść, karmiąc piersią? Koniecznie sprawdź, jak ułatwić wspólną przygodę – sobie i maleństwu!

0

Właśnie zostałaś mamą? A może – z niecierpliwością czekasz na narodziny maluszka? Bez względu na to, na jakim etapie macierzyństwa jesteś, koniecznie sprawdź, co można jeść, karmiąc piersią. Chociaż teorii na ten temat jest naprawdę dużo, czasem nie warto ulegać powszechnie powtarzanym mitom.

Przygotuj się do karmienia piersią!

Karmienie swojego dziecka to piękna przygoda. Jeśli chcesz przeżyć ją jak najlepiej i jak najpełniej, już teraz sprawdź, jak powinnaś się przygotować. Niezbędna okaże się nie tylko wiedza, co można jeść, karmiąc piersią, ale także – jakie akcesoria warto wybrać, by karmienie było jeszcze łatwiejsze – zarówno dla Ciebie, jak i dla maluszka. Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki i aktualną wiedzę z zakresu żywienia matek karmiących.

Co można jeść, karmiąc piersią?

Chociaż teorii na temat diety matki karmiącej jest naprawdę dużo, warto zaufać bieżącej wiedzy naukowej. Zwłaszcza jeśli zewsząd słyszysz „dlaczego to jesz? Przecież karmisz!” Zamiast nerwowo szukać usprawiedliwienia (w końcu nie robisz nic złego, także jedząc produkty potencjalnie alergizujące!), koniecznie sprawdź, co i dlaczego może pojawić się na Twoim talerzu.

Okres karmienia piersią dla kobiety jest bardzo wymagający. Zamiast ograniczać swoją dietę, zadbaj, by była maksymalnie zróżnicowana. Zgodnie z bieżącym stanem badań matka karmiąca powinna spożywać zarówno owoce, jak i warzywa, jednocześnie pamiętając o produktach zbożowych i mięsnych. Warto sięgać także po mięso i ryby (unikając tych o potencjalnie wysokiej zawartości rtęci) oraz jaja, tłuszcze roślinne i orzechy. Co ciekawe, jeśli nie jesteś zmuszona do zachowania diety eliminacyjnej ze względu na swoje zdrowie, nie ma przeciwwskazań, byś sięgała po produkty potencjalnie alergizujące. 

Co należy wyeliminować z diety matki karmiącej?

Już wiesz, co można jeść, karmiąc piersią? Koniecznie sprawdź, czego warto unikać. Wśród takich produktów znajdziesz kwasy tłuszczowe trans (znajdziesz je nie tylko w margarynie, ale także – w kupnych wypiekach i krakersach) oraz wysoko przetworzoną żywność (na przykład fast foody). 

Ograniczeń jest naprawdę niewiele! Z pewnością sama dostrzegłaś, że karmiąc maluszka, powinnaś unikać dokładnie tych samych produktów, których unika każda dbająca o zdrowie kobieta – również niekarmiąca. Jak jeszcze możesz ułatwić Wam mleczną przygodę?

Praktyczne akcesoria

Karmienie dziecka nierzadko jest wymagające. Wówczas warto sobie pomóc – korzystając z silikonowych kapturków, nakładanych na sutki lub z laktatora. Nie bój się karmić pociechę odciągniętym mlekiem, podając je wprost z butelki – najważniejsze, byś karmiła z miłością! 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl